کامپیوتر
 

امروزه بيشتر افراد از هاردهاي با ظرفيت بالا استفاده ميكنند. اگر شما يك هارد درايو IDE داريد ميتوانيد كاري كنيد كه بهترين كارايي را از آن داشته باشيد. همان طور كه ميدانيد اين هاردها ازدسترسي DMA پشتيباني ميكنند. DMA به هارد اين امكان را ميدهد كه در هنگام كار با برنامه هاي مختلف فشار كمتري به حافظه سيستم وارد آيد و قسمتي از هارد به كمك حافظه ميايد. با اين كار سرعت كار و كارايي هارد بسيار بالا ميرود همچنين فشار وارد بر CPU را نيز كاهش ميدهد. براي فعال كردن اين قسمت ابتدا وارد Device Manager شده و در ليست گزينه IDE ATA/ATAPI Controllers را انتخاب كنيد. سپس در زير شاخه آن گزينه Primary IDE Channel را انتخاب كنيد و روي آن دابل كليك كنيد. حال وارد قسمت Advanced Settings شده و در قسمت زير آن تنظيمات Device 0 و Device 1 را مشاهده كنيد. اگر جلوي Transfer Mode عبارت PIO Only نوشته شده بود از طريق ليست كشويي آن را به DMA if available تغيير دهيد و روي OK كليك كنيد. حال همين مراحل را براي Secondary IDE Channel نيز تكرار كنيد. سپس در صورت نياز سيستم خود را Restart كنيد. خيلي ها فكر ميكنند كه با انجام همين مراحل كار تمام ميشود. اما در اينجا يك نكته ظريف ديگر نيز وجود دارد كه بايد رعايت شود. در كانالهاي IDE قسمتي وجود دارد كه UDMA/66 ناميده ميشود. اين گزينه در حالت معمول غير فعال است. با فعال كردن اين قسمت ميتوان كارايي DMA را بسيار بيشتر كرد. براي فعال كردن اين قسمت مراحل زير را دنبال كنيد : ابتدا از طريق Run وارد Regedit شده و كليد زير را بيابيد :
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
سپس در صفحه سمت چپ به دنبال كليد EnableUDMA66 بگرديد و سپس به آن مقدار 1 را اختصاص دهيد. اگر وجود نداشت يك كليد از نوع DWORD به همان نام بسازيد و به آن مقدار 1 را براي فعال سازي اختصاص دهيد( براي غير فعال كردن ميتوانيد از مقدار 0 استفاده كنيد ) . فعال بودن اين قسمت كارايي هارد را بسيار افزايش ميدهد بنابراين توصيه ميكنم حتما اين كار را انجام دهيد.

منبع مورد استفاده: شبکه فی آوری اطلاعات ایران

چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 1:25 ::  نويسنده : بزرگی

 

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا : در ويندوز 98 : کافی است در Run تايپ کنید sfc و Enter را بزنيد. بعد در صفحه ای که باز ميشود روی دکمه Start کليک کرده و منتظر بمانيد تا برنامه فايلها را چک کند. هر جا که فايل معيوبی پيدا شد برنامه از شما ميخواهد تا CD ويندوز را در CD-Rom قرار دهيد تا فايل معيوب را جايگزين فايل سالم کند. و در نهايت هم با يک Restart کار تمام ميشود.
در ويندوز XP : خيلی ها فکر ميکنند که دستور sfc در ويندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که بايد بگم اين دستور در ويندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق ميکند. برای اين کار ابتدا در قسمت Run تايپ کنيد cmd و Enter را بزنيد تا وارد محيط Command Prompt شويد. بعد در آنجا وارد زير شاخه زير شويد : C:\Windows\System32>
حالا در اين قسمت تايپ کنيد : sfc /scannow و بعد Enter را بزنيد. در اين لحظه از شما درخواست ميشود که CD ويندوز XP را درون درايو قرار دهيد و بعد دکمه Retry را فشار دهيد. بعد برنامه تمام فايلهای سيستمی شما را چک ميکند و به طور اتوماتيک فايلهای معيوب را تعويض ميکند.

منبع مورد استفاده : شبکه فن آوری اطلاعات ایران

چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : بزرگی

در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) ها پسورد دیگری قبل از همه این ها قرار دهید . انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند. برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید :

1- در کادر محاوره ای RUN عبارت Syskey را تایپ کنید و سپس OK کنید .

2- در پنجره ظاهر شده با سر برگ Securing the Windows XP Account Database روي گزینه Update كليك كنيد. 3- حال در قسمت Password Startup پسورد دلخواه خود را وارد کنید و پنجره را با OK ببندید. 4- در صورت لزوم می توانید در قسمتSystem Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن قادر به عبور باشید. از این پس زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت شود . پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.  توجه: اگر پسورد را سه مرتبه اشتباه وارد کنید سیستم ریبوت می شود.

چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : بزرگی

هنگامي كه مي خواهيد در ويندوز XP جستجو كنيد با عناصري روبرو مي شويدكه شايد براي شما آزار دهنده باشند از جمله: وجود انيميشن سگ، وجود سوالهاي گوناگون قبل از جستجو و... شما مي توانيد اين عناصر را حذف كنيد و اين كار مسلما" در افزايش سرعت جستجوي شما نيز بي تاثير نخواهد بود. به منوي Start رفته و Search را انتخاب كنيد تا يك پنجره جداگانه براي جستجو باز شود. در ستون مخصوص جستجو گزينه Change Preferences  را كليك كنيد. براي محو شدن سگ گزينه ي اولرا يعني Without an animated screen  character را كليك كنيد. همچنين براي راحت شدن از مراحل خسته كننده دوباره Change Preferences را كليك كنيد و در مرحله بعدي Change files and folders search behavior را كليك كرده و پس از آن گزينه دوم يعني Advanced را انتخاب كنيد. ملاحظه مي كنيد كه هم سگ محو شد هم آن مراحل طولاني

چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : بزرگی

مرگ "دی وی دی": جنگ دو قالب تازه



اولين دستگاه شرکت توشيبا با بهرگيری از قالب اچ دی دی وی دی در نمايشگاه سی ای اس به نمايش درآمدنمايشگاه عرضه محصولات الکترونيک، CES محلی برای خودنمايی شرکت های فن آوری با آخرين دستاوردهای پيشرفته است. در اين ميان برخی از اين دستاوردها می تواند حداقل برای مصرف کنندگان فعلی تجهيزات الکترونيکی چندان خوشايند نباشد.

جدال دو قالب جديد برای جايگزينی DVD های امروزی که هر کدام حاميان قدرتمندی را پشت خود دارند، يکی از اين موارد است. قالب HD-DVD (دی وی دی با وضوح بالا) توسط توشيبا و Blu-ray بوسيله سونی حمايت می شوند.

در اين نبرد هيچ نشانه ای از صلح به نظر نمی رسد. چندين ماه است که دو شرکت بزرگ توليد کننده لوازم الکترونيک برای رسيدن به توافقی بر سر قالب جديد DVD با يکديگر کلنجار می روند.

در ماه اوت ۲۰۰۵ گفتگوهای سونی و توشيبا که برای پرهيز از سردرگم کردن مشتری با قرار دادن دو فن آوری رقيب در برابر او بود، به شکست انجاميد.

نبرد بدون برنده

برای عاشقان سينما که از تخفيف های کريسمس برای تکميل مجموعه فيلم های مورد علاقه شان استفاده کرده اند خبری شوک آور است، اما صنعت فن آوری تصميم خود را گرفته است: DVD مرد!


گاردين

اينک هر دو اين قالب ها در نمايشگاه لاس وگاس عرضه شده اند. سونی توانسته است برای فن آوری Blu-ray حاميان بزرگی دست و پا کند. شرکت های شارپ، پاناسونيک، فيليپس و پايونير هر يک قصد دارند دستگاه های Blu-ray خود را در سال پيش رو به بازار عرضا کنند.

در مقابل، قالب توشيبا نيز نه فقط از سوی برخی سازندگان تجهيزات الکترونيکی که توسط شرکت های رايانه ای نيز حمايت می شود. ان ای سی، سانيو، مايکروسافت و اينتل حاميان قالب HD-DVD هستند.

حاميان "بلو-ری" با پخش چندين عنوان از فيلم های مطرح استوديوهای فيلمسازی هاليوود نظير سونی، پارامونت، فاکس قرن بيستم و لايانزگيت تلاش کرده اند تا قدم های بلندتری بسوی فراگير کردن اين قالب بردارند.

هرچند طرفداران هر قالب سعی در قبولاندن آن بعنوان جايگزين نهايی دارند اما به گفته کارشناسان اين صنعت، حتی اگر هر دو اين قالب ها وارد بازار شوند مشکل بزرگی ايجاد نخواهد شد.

اين کارشناسان استدلال می کنند که فن آوری های نوين، توانايی لازم برای ساختن تجهيزاتی که بتواند هر دو قالب را پخش کند در اختيار سازندگان دستگاه های الکترونيکی قرار می دهند.

وضوح بالا



سونی توانسته است برای فن آوری "بلو-ری" حاميان بزرگی دست و پا کند

روزنامه گاردين چاپ لندن با اشاره به اين رقابت ها می نويسد: "برای عاشقان سينما که از تخفيف های کريسمس برای تکميل مجموعه فيلم های مورد علاقه شان استفاده کرده اند خبری شوک آور است، اما صنعت فن آوری تصميم خود را گرفته است: DVD مرد!".

با اين حال دستگاه های تازه DVD های رايج و سی دی های موسيقی را نيز پخش می کنند. هر دو اين قالب ها تصاويری با کيفيت بسيار خوب توليد می کنند تا برای پخش در تلويزيون های با وضوح بالا مناسب باشند.

دستگاه های مجهز به اين فن آوری ها اغلب قالب های صوتی حرفه ای را نيز برای پخش صدا پشتيبانی می کنند.

ارزان ترين پخش کننده های مجهز به فن آوری HD-DVD ساخت شرکت توشيبا در ماه مارس به قيمت ۵۰۰ دلار وارد بازار آمريکا خواهد شد. اين شرکت پيشتر وعده داده بود که دستگاه هايش را تا پايان سال ۲۰۰۵ عرضه خواهد کرد. تاخير در تکميل استاندارد سيستم "ممانعت از تکثير" برای اين پخش کننده باعث به عقب افتادن عرضه عمومی اين دستگاه ها شده بود.

از ميان حاميان فناوری Blu-ray، پايونير تنها شرکتی است که قول داده پخش کننده ای را در ماه ژوئن با قيمت ۱۸۰۰ دلار به بازار آمريکا عرضه کند.
منبع :BBC

چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 1:17 ::  نويسنده : بزرگی

جهت تغيير رمز عبور ايميل ياهو بصورت ذيل عمل كنيد :

1-       وارد ايميل باكس خود شويد.

2-       در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پيشوند Hi… ديده ميشود. مثلا Hi Mahmood.  در گوشه سمت چپ آن يك فلش كوچك وجود دارد. بر روي آن كليك كنيد.

3-       از منوي ظاهر شده Account info را انتخاب كنيد.

4-       بعد از اين كار از شما درخواست ميشود كه مجدد رمز را وارد كنيد. با زدن صحيح رمز وارد يك صفحه جديد ميشويد.

5-       در اين صفحه از قسمت Sign-In and Security گزينه Change your password را كليك كنيد. با انتخاب اين گزينه پنجره جديدي ظاهر ميشود.

6-       در داخل اين پنجره ابتدا رمز قبلي سپس رمز جديد را در كادرهاي مربوطه وارد كنيد. و بعد كليد Save را كليك كنيد.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و آدرس pc7pc8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 2312
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1